tisdag 3 augusti 2010

måste bara skriva av mig!

Vet inte vilken blogg folk läser så ja lägger in detta på båda bloggarna ;)
Ja vet att de va alldeles förlängesen ja skrev något.. men nu har de gått så långt att ja måste bara få skriva av mig!
Som sagt så rullar väl dagarna på här i Norge och man gå till sitt jobb varje dag och sen hem igen.. inte så mkt mer än de och de blir helg och antingen är man kvar i Norge eller åker hem.. de har funkat och ja har tyckt om de :) Men så hände de något.. Jag var hemma nu denna helgen som var.. ja och jessie va lediga på fredagen så vi kom hem redan torsdag kväll... ja svänger in hemma och familjen är hemma till och med min bror :) mamma och pappa har ingen aning att ja ska komma hem så dom blev gott överraskade plus att pappa fyllde år så de va bra :) En helt underbar kväll var de.. grannarna och några mer vänner kom och vi satt vid bordet och drack lite och satt å prata massa minnen med mera :) hur mysigt som helst.. sen bar de av till HK en sväng för mig min bror och andre. mkt trevligt träffade några goa vänner och sen blev de hem å sova :) Fredagen spenderades i stan med mina favoriter.. min bror och Emma :) Sen på kvällen blev de HK igen ;) och de va en riktigt rolig kväll rakt igenom :D jag Emma och Sandra hade ju lätt bästa trion på g haha :D

Vaknar upp på lördagen och då va de bara dags igen haha.. börjar med att vara inne i stenungsund med tessan en sväng och glyser fotboll och så sen bara att fixa sig och dra hem till sofia på förfest där mina tjejer befann sig :D en go förfest och den drog vi till Baden :D haha kände sig allt lite äldre när man gick in där.. förstod att man inte är 18 längre ;) rolig kväll.. hade sina upp och ner haha men de slutade bra :)

sen kom den där söndagen som ja aldrig ville skulle komma.. ja fick en klump i magen och ville aldrig att klockan skulle fortsätta ticka... men de gjorde den ju.... klockan slog sju och de va dags att återvända till Norge.. de har inte varit så jobbigt förut.. men att säga hej då till mamma och pappa denna söndag har aldrig varit så jobbigt.. och att se stenungsund i backspegeln har heller aldrig varit så jobbigt!
Jag har gått med denna klumpen i magen sen i söndags, sen ja vaknade i söndags.. de är inte okej känner jag.. gråten ligger och trycker på bakom ögonlocken som aldrig förr och ja vill bara sätta mig ner och gråta som ett litet barn.. men sen är de mkt man vill här i världen!

jag satt och tänkte hela bilresan upp för mig själv.. ja frågade mig själv vad ja höll på med. Varför är jag i Norge? Varför är ja inte där alla mina vänner är och där min familj är? Varför är ja inte på den platsen som gör mig som gladast? Åh ja kunde inte komma med något svar... De enda ja kunde komma fram till var att ah för ja har inget jobb där hemma.. nä men sökte ja något då?? nä.. så skyll dig själv.. och för att ja ville tjäna mkt pengar.. ah men är de värt att leva rikt och vara olycklig eller att vara fattig och lycklig?? Och helt pank blir jag ju inte!! så ja kände att ja hade inte så mkt att säga till om där i mina egna tankar.. Ibland kunde ja känna att ja har flytt från något men ja vet inte vad, att ja är rädd för att fastna på ett och samma ställe.. i stenungsund! men så kom ja på de att man kan alltid åka ut och resa.. man kan alltid åka iväg ett tag.. men som ja tror inte bara ja känner så är de alltid gott att komma HEM! och jag vill inte vara på resande fot längre.. ja vill vara Hemma! Så efter hela denna historien så ska ni få reda på va ja gjorde idag! Jag ringde min chef och sa att ja vill jobba min sista jobbdag den sista September.. och de va inga problem så även om inte klumpen i min mage är borta och även om tårarna börjar komma nu så känns detta bra.. nu kan man räkna ner iaf och ja mår bättre!
men hade ja haft råd också så skulle ja mer än någon annat önska att ja kunde komma hem varje helg också.. men man kan inte få allt ;) en önskan ja har bara!

så nu har ja skrivit av mig och nu ska ja lägga mig och försöka få lite sömn iaf,

vill bara säga också att ja älskar alla mina vänner och min familj mer än något annat!
Sen ett extra tack till en vän ja har som fick mig att inse lite saker.. du vet vem du är :)

1 kommentar:

  1. Älskade Kickson!!
    Vill bara ge dej en kram & låta dig gråta ut hur mycket du vill på min axel...t.o.m låta dej snora lite (men bara lite)

    Ska se om jag har några kontakter nånstans som vill ha en underbar tjej som dej på sin arbetsplats!

    Kul att du kommer hem...saknat dej! puss

    SvaraRadera