tisdag 21 september 2010

22 september 2010 kl.00:30

Nu är det onsdag.. men egentligen bara tisdag ;) Har som sagt jobbat nu i två dagar... gud va ja önskar att de
va onsdag nästa vecka istället så ja kunde göra min sista dag på jobbet här i Norge.. de hade varit så himla
skönt! Ja vill verkligen inte vara kvar här... Men man har fått mycket tid att tänka på allt möjligt iaf när
man är här, bra eller dåligt? det vet ja inte riktigt.. men lite kul ibland är de allt! Jag hade många olika tankar
vad ja skulle göra när ja kom hem här ifrån Norge.. Antingen börja jobba direkt, ströjobba lite tills man skulle
ut och resa.. eller sätta sig ner och börja plugga igen... nu är det bestämt iaf och de blev att börja jobba direkt
för min del.. Vera min underbara tränare fick ordnat jobb åt mig på Volvo lastvagnar :) riktigt kul ska det bli :)
Så där börjar jag den 4 oktober :) och som jag sa till Veronica så är de äntligen ett fast jobb på hemma plan :D
och de känns riktigt bra :)

Man får säga vad man vill om Stenungsund.. självklart tröttnar alla på det någon gång..men dom flesta kommer
tillbaka så något gott borde det ju finnas där ;)

Har tänkt väldigt mycket på min tid i USA nu på senaste.. eller asså jag tänker på USA minst en gång varje dag
och saknar det varenda dag, men de har varit lite extra nu på senaste, speciellt när ja har pratat ännu mer med
Malin :)
Ja vet att ja längtade hem mycket och såg kanske inte allt det positiva med att vara i usa när ja väl var där,
men nu när ja har kommit hem så vill jag inget hellre än att sätta mig på ett plan och åka dit.
Att få gå av planet och sätta fötterna på amerikansk mark igen hade fått mitt hjärta att hoppas över ett
hjärtslag, att få gå på New Yorks gator igen och att få vara i Georgetown i Washington D.C igen hade ja nästan
dödat för ;) Att få gå till Third igen hade ju varit det bästa, att få se den personen man tänker på förjämnan och
som man gillar starkt hade varit bäst..
men framför allt få göra allt detta med Malin Bengtsson :D De hade verkligen gjort mitt liv :)

De finns inget mer ja vill just nu, de står högst upp på min önskelista i alla lägen :)

Jag och Malin har planerat detta och de glädjer mig.. vi hade tänkt att åka dit över Halloween, men eftersom
jag nu var så lycklig lottad att få jobb på Volvo så blir det ju inte så... men jag ska göra allt som står i min
makt att vi kan åka dit över nyår :D Jag hade ÄLSKAT det :)

En annan sak jag har funderat på är att jag undrar om livet någonsin kan bli problemfritt? inte för en längre tid
men kanske bara för en vecka eller en dag.. För först skulle ja åka tillbaka till usa men hade inte pengar..
sen så fick man jobb och Malin åkte på sina äventyr.. och nu har ja pengar men nu har ja ingen tid.. och vad ja
vet så kan man tyvärr inte köpa tid någonstans :( utan de är något man får ta sig.. men de är ju tyvärr inte så
lätt när man äntligen har fått ett fast jobb.. :P men men ja bara måste och ska lösa detta :)

nä nu är det dags att sova för min del.. har lyssnat på samma låt fyra gånger nu och klockan är mycket!

Ja ville bara säga att ja älskar alla mina vänner och min underbara familj :) Ska bli skönt att få vara på
hemmaplan ett tag nu :)

puss och god natt :)

1 kommentar:

  1. Underbart att jag nästintill gjorde det omöjliga. Men med rätt kontakter & med rätt vilja så löser det mesta....tid kommer du få gumman! ex under jul & nyår är du helledig!

    men det viktigaste är att du sköter dina 6 mån & få förlängt. vissa dagar är jobbigare än andra men det är bara att bita ihop....det är en bra lön!!

    Och du vet vad jag brukar säga: "Allt löser sig, det tar bara lite tid ibland!"

    Saknat dej!!! Puss

    SvaraRadera